Hodnotenie nemocnice nebolo priaznivé

Považskobystrická nemocnica je podľa hodnotenia pacientov na spodných priečkach rebríčka. Vyplýva to z ich odpovedí v dotazníkoch pre zdravotné poisťovne.

Nemocnica v hodnotení pacientov neobstála najlepšie.Nemocnica v hodnotení pacientov neobstála najlepšie. (Zdroj: ARCHÍV REDAKCIE)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Všeobecná zdravotná poisťovňa požiadala pacientov o hodnotenie 81 nemocníc. Považskobystrická skončila na 78. mieste. Dôvera zapojila do hodnotenia 48 zdravotníckych zariadení. Výsledkom je 43. miesto pre Považskú Bystricu. Ide o subjektívne hodnotenie, pri ktorom sa oslovení vyjadrovali okrem iného napríklad k správaniu lekárov a sestier, k strave a ubytovaniu či informovaniu o chorobe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riaditeľ nemocnice Peter Rendek nepovažuje hodnotenie za celkom objektívne, kritériá neboli podľa neho reálne stanovené.

SkryťVypnúť reklamu

Vyjadrenie riaditeľa

Výhrady má k metodike hodnotenia. „Nemôžu sa porovnávať všeobecné nemocnice s niektorými nemocnicami, ktoré majú špecifické zameranie. Všeobecná nemocnica so štrnástimi oddeleniami, šiestimi jednotkami intenzívnej starostlivosti, štyridsiatimi ambulanciami a tromi stacionármi je porovnávaná s privátnou praxou, ktorá má v názve klinika a vykonávajú tam jeden úkon. Relevantnosť všetkých prieskumov si treba porovnať. Ako je možné, že pri VšZP sme štvrtí odzadu a Myjava je v prvej tridsiatke a pri Dôvere je Myjava na chvoste?“ poukazuje na rozdiely.

Nazdáva sa, že kritériá nie sú reálne stanovené. „Do určitej miery si ale berieme ponaučenie. Keď sme si totiž pozreli, čo pacientov trápi, tak ide o problémy, ktoré chceme už dlhšie riešiť. Je to napríklad strava či komunikácia,“ skonštatoval Rendek.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum VšZP

Zdravotné poisťovne sú zo zákona povinné každoročne vyhodnocovať poskytovateľov zdravotnej starostlivosti na základe indikátorov kvality. Jedným z kritérií je aj subjektívne hodnotenie pacientov. „Všeobecná zdravotná poisťovňa počas marca 2013 uskutočnila reprezentatívny prieskum náhodne vybraných poistencov, ktorí v priebehu roka 2012 absolvovali liečbu v niektorom zariadení ústavnej zdravotnej starostlivosti na Slovensku. Vybraných poistencov oslovila písomne, aby vyplnili dotazník mapujúci úroveň ich spokojnosti s konkrétnym zariadením. Listové zásielky boli odoslané 10 100 poistencom. Dosiahnutá návratnosť bola na úrovni vyše dvadsaťosem percent,“ informovala Petra Balážová, hovorkyňa poisťovne.

Otázky

Dotazník obsahoval celkovo štrnásť otázok. Okrem iných napríklad, ako je pacient spokojný so správaním a starostlivosťou lekárov a sestier na oddelení, kvalitou ubytovania či stravy. Poisťovňa tiež zisťovala, či by pacient v prípade potreby opäť absolvoval v nemocnici liečbu a či by ju odporučil príbuzným a známym.

SkryťVypnúť reklamu

Balážová hovorí, že indikátory kvality sú jedným z kritérií, ktoré zdravotná poisťovňa zohľadňuje pri uzatváraní zmlúv s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti. „Poisťovňa však hodnotí poskytovateľov komplexne, indikátory kvality majú v rámci tohto hodnotenia váhu dvadsiatich percent,“ doplnila.

Hodnotenie v Dôvere

K správaniu lekárov a sestier, k úrovni ubytovania, stravy aj upratovaniu na oddeleniach a spokojnosti so zdravotnou starostlivosťou sa vyjadrovali aj poistenci Dôvery. „Na otázky k zlepšeniu zdravotného stavu odpovedajú pacienti aj niekoľko mesiacov po návrate z nemocnice. Pýtame sa ich zámerne po určitom čase, aby vedeli svoj zdravotný stav zhodnotiť až po rekonvalescencii,“ hovorí Branislav Cehlárik, hovorca Dôvery.

Doplnil, že výsledky hodnotenia nezobrazujú celkové hodnotenie poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. „Ponúkajú subjektívny obraz pacientov, spracovaný podľa vrátených dotazníkov, bez pridaných informácií z pohľadu zdravotnej poisťovne,“ vysvetlil.

Pobyt v zdravotníckom zariadení v minulom roku hodnotilo viac ako päťtisíc pacientov. „Nemocnice hodnotili známkami ako v škole. Tie sme prepočítali na percentá,“ informoval Cehlárik. Podľa toho potom získali nemocnice označenie smajlíkmi. Najviac bolo udelených neutrálnych smajlíkov, a síce 44 zdravotníckym zariadeniam, najspokojnejší boli pacienti v 30 zariadeniach a nespokojného smajlíka si zaslúžilo 28 zariadení. Pacienti boli pri udelení červeného, zamračeného smajlíka spokojní na menej ako 83 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 635
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 614
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 404
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 050
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 626
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 269
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 518
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Žilinské Sladkosti pre hostí o tom presviedčajú už 10 rokov.


Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Kraslice so vzormi z Domaniže.

Učila ju majsterka z Domaniže.


Šofér jazdil pod vplyvom alkoholu.

Ďalšieho podguráženého vodiča chytili v Považskej Bystrici.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu