Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Hodnotenie nemocnice nebolo priaznivé

Považskobystrická nemocnica je podľa hodnotenia pacientov na spodných priečkach rebríčka. Vyplýva to z ich odpovedí v dotazníkoch pre zdravotné poisťovne.

Nemocnica v hodnotení pacientov neobstála najlepšie.Nemocnica v hodnotení pacientov neobstála najlepšie. (Zdroj: ARCHÍV REDAKCIE)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Všeobecná zdravotná poisťovňa požiadala pacientov o hodnotenie 81 nemocníc. Považskobystrická skončila na 78. mieste. Dôvera zapojila do hodnotenia 48 zdravotníckych zariadení. Výsledkom je 43. miesto pre Považskú Bystricu. Ide o subjektívne hodnotenie, pri ktorom sa oslovení vyjadrovali okrem iného napríklad k správaniu lekárov a sestier, k strave a ubytovaniu či informovaniu o chorobe.

Riaditeľ nemocnice Peter Rendek nepovažuje hodnotenie za celkom objektívne, kritériá neboli podľa neho reálne stanovené.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyjadrenie riaditeľa

Výhrady má k metodike hodnotenia. „Nemôžu sa porovnávať všeobecné nemocnice s niektorými nemocnicami, ktoré majú špecifické zameranie. Všeobecná nemocnica so štrnástimi oddeleniami, šiestimi jednotkami intenzívnej starostlivosti, štyridsiatimi ambulanciami a tromi stacionármi je porovnávaná s privátnou praxou, ktorá má v názve klinika a vykonávajú tam jeden úkon. Relevantnosť všetkých prieskumov si treba porovnať. Ako je možné, že pri VšZP sme štvrtí odzadu a Myjava je v prvej tridsiatke a pri Dôvere je Myjava na chvoste?“ poukazuje na rozdiely.

Nazdáva sa, že kritériá nie sú reálne stanovené. „Do určitej miery si ale berieme ponaučenie. Keď sme si totiž pozreli, čo pacientov trápi, tak ide o problémy, ktoré chceme už dlhšie riešiť. Je to napríklad strava či komunikácia,“ skonštatoval Rendek.

Skryť Vypnúť reklamu

Prieskum VšZP

Zdravotné poisťovne sú zo zákona povinné každoročne vyhodnocovať poskytovateľov zdravotnej starostlivosti na základe indikátorov kvality. Jedným z kritérií je aj subjektívne hodnotenie pacientov. „Všeobecná zdravotná poisťovňa počas marca 2013 uskutočnila reprezentatívny prieskum náhodne vybraných poistencov, ktorí v priebehu roka 2012 absolvovali liečbu v niektorom zariadení ústavnej zdravotnej starostlivosti na Slovensku. Vybraných poistencov oslovila písomne, aby vyplnili dotazník mapujúci úroveň ich spokojnosti s konkrétnym zariadením. Listové zásielky boli odoslané 10 100 poistencom. Dosiahnutá návratnosť bola na úrovni vyše dvadsaťosem percent,“ informovala Petra Balážová, hovorkyňa poisťovne.

Otázky

Dotazník obsahoval celkovo štrnásť otázok. Okrem iných napríklad, ako je pacient spokojný so správaním a starostlivosťou lekárov a sestier na oddelení, kvalitou ubytovania či stravy. Poisťovňa tiež zisťovala, či by pacient v prípade potreby opäť absolvoval v nemocnici liečbu a či by ju odporučil príbuzným a známym.

Skryť Vypnúť reklamu

Balážová hovorí, že indikátory kvality sú jedným z kritérií, ktoré zdravotná poisťovňa zohľadňuje pri uzatváraní zmlúv s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti. „Poisťovňa však hodnotí poskytovateľov komplexne, indikátory kvality majú v rámci tohto hodnotenia váhu dvadsiatich percent,“ doplnila.

Hodnotenie v Dôvere

K správaniu lekárov a sestier, k úrovni ubytovania, stravy aj upratovaniu na oddeleniach a spokojnosti so zdravotnou starostlivosťou sa vyjadrovali aj poistenci Dôvery. „Na otázky k zlepšeniu zdravotného stavu odpovedajú pacienti aj niekoľko mesiacov po návrate z nemocnice. Pýtame sa ich zámerne po určitom čase, aby vedeli svoj zdravotný stav zhodnotiť až po rekonvalescencii,“ hovorí Branislav Cehlárik, hovorca Dôvery.

Doplnil, že výsledky hodnotenia nezobrazujú celkové hodnotenie poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. „Ponúkajú subjektívny obraz pacientov, spracovaný podľa vrátených dotazníkov, bez pridaných informácií z pohľadu zdravotnej poisťovne,“ vysvetlil.

Pobyt v zdravotníckom zariadení v minulom roku hodnotilo viac ako päťtisíc pacientov. „Nemocnice hodnotili známkami ako v škole. Tie sme prepočítali na percentá,“ informoval Cehlárik. Podľa toho potom získali nemocnice označenie smajlíkmi. Najviac bolo udelených neutrálnych smajlíkov, a síce 44 zdravotníckym zariadeniam, najspokojnejší boli pacienti v 30 zariadeniach a nespokojného smajlíka si zaslúžilo 28 zariadení. Pacienti boli pri udelení červeného, zamračeného smajlíka spokojní na menej ako 83 percent.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 266
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 488
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 736
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 910
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 633
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 815
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 593
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Pastorek: Z Rakúska do Streženíc+ JEDENÁSTKA JESENE ŠIESTEJ LIGY a AKO HLASOVALI TRÉNERI

Strelcom v šiestej lige kraľuje s dvanástimi presnými zásahmi MIROSLAV PASTOREK (30) zo Streženíc.

Miroslav Pastorek.

Pre celoplošné testovanie vytvoria 19 odberových miest

Dubnická radnica vyčlenila na celoplošné testovanie 19 odberových miest.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.

V Púchove vyčlenili na plošné testovanie 13 odberných miest

V Púchove vyčlenila radnica na celoplošné testovanie 13 špeciálnych odberových miest. Po terénnom prieskume ich schválili zástupcovia Ozbrojených síl Slovenskej republiky a Regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Považskej Bystrici.

V Kultúrnom dome v Zuberci dnes vytvorili dve odberové miesta.

Pribudlo 901 prípadov, najviac z nich v Trenčianskom kraji

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 ľudí pozitívne testovaných na nový typ koronavírusu.

Celoplošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Banská Bystrica zverejnila zoznam odberných miest ( + Zoznam)

Mesto sa pripravuje na celoplošné testovanie obyvateľov, sú známe odberné miesta. Bude ich 68.

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Už ste čítali?