POVAŽSKÁ BYSTRICA. Most spája obe strany Váhu už viac ako šesťdesiat rokov. O jeho rekonštrukcii sa hovorí už dlhšie, zatiaľ kraj peniaze na ňu nezískal.
V súčasnosti na ňom opravujú povrch vozovky v smere z Púchova do Považskej Bystrice, ktorý už bol značne poškodený.
Diagnostika mosta
Most diagnostikovali už niekoľkokrát, naposledy pred dvomi rokmi odborníci zo Žilinskej univerzity. Z výsledkov meraní vyplynulo, že mostná konštrukcia nevykazuje výrazné poruchy nosných oblúkových prvkov. Značné poruchy však boli zistené na nenosných častiach. „Mostovková železobetónová doska si vyžaduje urýchlenú opravu a následne generálnu opravu celej hornej časti mosta. Čiže od izolácie, cez dilatácie, chodníky, zábradlia...,“ povedal po obdržaní správy k výsledkom riaditeľ správy ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja Stanislav Lališ.
Most potrebuje rekonštrukciu, ktorá je však finančne veľmi náročná. Bude stáť niekoľko stotisíc eur. Kraj by ju chcel financovať z eurofondov. Projekt chcú podľa Antona Kňažka, vedúceho strediska a údržby správy ciest v Považskej Bystrici, podať v nasledujúcom programovacom období.
Oprava mosta
Časť z potrebných opráv v týchto dňoch už robia. Ako Kňažko informoval, opravujú povrch vozovky pravostrannej časti mosta (starý most) v smere z Púchova do Považskej Bystrice. „Ide len o opravu, nie rekonštrukciu,“ vysvetlil. „Vozovku sme vyfrézovali a pôjde na ňu nový asfaltový povrch. Čiastočnú opravu potrebovali aj obrubníky popri ceste. Pri frézovaní však začali vypadávať, musíme ich opraviť po celej dĺžke. Opravovať budeme aj chodníky. Práce na moste by sme chceli ukončiť do dvoch týždňov,“ vysvetlil Kňažko.
Jedna časť bude zatvorená
Najväčšie obmedzenia na moste čakajú vodičov 29. októbra. „Od 9. hodiny bude z dôvodu asfaltovania povrchu vozovky bude úplne uzavretá časť mosta v smere z Púchova na Považskú Bystricu. Doprava bude presmerovaná do protismernej časti mosta, ktorý bude počas prác slúžiť pre oba smery,“ upozornil na dopravné obmedzenie riaditeľ okresného dopravného inšpektorátu Ľubomír Dvorský.
Vodičom odporučil, aby obmedzeniu prispôsobili časový harmonogram, resp. neplánovali cestu s využitím Orlovského mosta. „Vodiči musia počítať s výrazným zdržaním, najmä v čase špičky,“ dodal.