PÚCHOV. Zmeny v taktovom grafikone prinesú od polovice decembra cestujúcim navyše takmer 535-tisíc kilometrov najazdených regionálnymi vlakmi i rýchlikmi. „Po niekoľkoročnom poklese výkonov v železničnej doprave sa obyvatelia konečne dočkajú zahustenia spojov,“ povedal minister dopravy Ján Počiatek. Toto zvýšenie pocítia podľa neho cestujúci na celom Slovensku. „Počítame s posilnením dopravy hlavne v regiónoch,“ zdôraznil minister. Po rušení spojov a viacerých zmenách v posledných rokoch sa ľuďom hlavne z koncových obcí Púchovskej doliny skomplikovala doprava, a to hlavne do práce. Dolina spája Považie aj s Moravou, kam dochádzali za prácou mnohí. Zmeny sa tejto lokality dotknú len minimálne.
Zmeny a regióny
Vyše pol milióna vlakových kilometrov získajú cestujúci predovšetkým zhustením dopravy a predĺžením trasy viacerých spojov. Okrem iného pribudnú aj nové víkendové spoje. Vlaky, ktoré premávali len v niektorých dňoch, tak budú po novom jazdiť každý deň. Predĺženie trasy vybraných spojov zase umožní s minimálnymi nákladmi rozšíriť dopravnú obslužnosť a zlepšiť dostupnosť vlakovej dopravy vo vybraných lokalitách. Tieto zmeny budú predstavovať asi tri štvrtiny pridaných výkonov, zvyšnú časť budú tvoriť úplne nové vlakové spoje. Regionálne zmeny sa týkajú hlavne žilinského, prešovského, banskobystrického, bratislavského a nitrianskeho regiónu.
Púchovská dolina
Veľmi kritizované boli zo strany obyvateľov v minulosti zmeny a rušenia vlakových spojov v Púchovskej doline. Posilnenie sa jej však mimo expresných vlakov takmer nedotkne. „Na trati Púchov – Horní Lideč boli pridané dva páry expresov. Odchod z Púchova sú o 10.18 a 18.18 hodine, príchody do Púchova o 9.39 a 17.39 hodine. V oblasti regionálnych vlakov bola trasa vlaku 3268 skrátená len po Lúky pod Makytou. Vlak chodil do Horního Lidče. Malé časové posuny polôh vlakov sú spôsobené najmä pomermi v stanici Púchov v čase jej prestavby,“ informoval Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy.
Kóňa dodal, že na preukázané veľmi malé prúdy cestujúcich regionálnou dopravou je na trati z dlhodobého hľadiska účelné a hospodárne prevziať zabezpečovanie regionálnej dopravnej obsluhy autobusmi. „Už dnes zabezpečujú podstatný podiel tejto obsluhy. Z tohto dôvodu sme na tejto trati ani nebudovali taktový systém,“ uviedol Kóňa.