Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Obyvatelia Ilavy sa obávajú vyliatia Porubského potoka

Ilavčania, ktorí denno-denne prechádzajú cez podchod zo Sihote do mesta a naspäť, sa obávajú, že Porubský potok sa vyleje na chodník. Je postavený takmer v rovnakej výške, ako je hladina potoka.

Chodník je takmer v rovnakej výške, ako hladina potoka.Chodník je takmer v rovnakej výške, ako hladina potoka.(Zdroj: (SV))

ILAVA. Porubský potok je prítokom Podhradského potoka. Preteká popod železničný podjazd, kde v rámci rekonštrukcie železničnej trate vybudovali nový podchod pre chodcov.

Obyvateľom Sihote sa breh potoka zdá prinízky. Obávať sa už nemusia, budú robiť úpravy.

Sú znepokojení

Chodník pre chodcov, ktorý vedie popod železnicu na Sihoť, bol v zlom technickom stave. V súčasnosti je situácia lepšia a zabezpečený bezproblémový prístup do mestskej časti. V rámci rekonštrukcie železničnej trate ho obnovili, zregulovali potok a rozšírili koryto toku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu sú obyvatelia znepokojení. „Breh pod mostom je nízky a v prípade veľkej vody alebo topiaceho sa ľadu a snehu sa môže stať, že sa voda vyleje na chodník. Takú situáciu si ne- chcem ani predstaviť, keď pôjdem ráno do práce a nebudem mať kadiaľ prejsť,“ vyjadrila svoju obavu Martina na diskusnom fóre stránky mesta. Do diskusie sa zapojili ďalší Ilavčania. „Potok sa nemá prečo nevyliať, ak to takto zostane. Stačilo by na hranici potoka pri chodníku urobiť silnejší múr, ktorý by prípadnú vodu, ktorá príde raz za čas, udržal,“ povedala ďalšia diskutujúca.

Prednosta mesta Ľubomír Turcer hovorí, že obavy obyvateľov sú oprávnené, no pokiaľ hrozilo vyliatie potoka, mesto vždy včas zasiahlo. „Pri topení snehov a naplnení Podhradského potoka sa zaliatiu podchodu nebude dať zabrániť. Sú to akoby spojené nádoby,“ povedal.

Hrozba Podhradského potoka

Nebezpečenstvo z hľadiska záplav tak nepredstavuje Porubský, ale Podhradský potok, do ktorého sa vlieva. Ilavčania si spomínajú, keď pred pár rokmi bola zatopená celá mestská časť Sihoť. „Škody vtedy utrpeli firmy, mesto aj občania. Keby sa vody neodviedli, za veľkého rizika poškodenia plynových potrubí a elektrických vedení do kanálu Váhu, tak by boli škody na majetku občanov mnohonásobne vyššie. Našťastie, odniesla to len hrádza kanála, kde vznikol kráter obrovského rozsahu,“ zaspomínal si Turcer.

Odvtedy záplavy hrozili ešte viackrát a potok predstavuje hrozbu aj v súčasnosti. „Pokiaľ však nebude zregulovaný a prehĺbený, tak vždy bude riziko vyliatia Porubského potoka v mieste podchodu,“ dodal.

V súčasnosti má mesto situáciu pod kontrolou a v prípade potreby včas zasiahne.

Oprávnené obavy

Slovenský vodohospodársky podnik, ktorý je vlastníkom, odporúčil, aby sa projekčne dopracovali stavebné úpravy a urobilo sa opatrenie na zvýšenie oporného múra a svahov.

„Je pravda, že v prípade povodňovej situácie hrozí zaliatie chodníka. Trať sa mala budovať aspoň o meter vyššie, a potom by bol vyššie aj podchod s chodníkom,“ uviedol hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku Ľuboš Krno.

„V čase realizácie stavebného objektu bolo nutné zohľadniť viacero technických parametrov. Najpodstatnejšie bolo zachovať svetlú výšku pod mostom 2,2 metra. Z dôvodu, že vysoký stupeň rozpracovanosti stavebných prác neumožnil manipuláciu s kanalizáciou, pristúpili sme s ostatnými zúčastnenými k hľadaniu alternatívneho riešenia,“ povedal Ľubomír Mitas zo Železníc Slovenskej republiky, ktoré vykonávali stavebné práce na objekte.

Situáciu budú riešiť

Priamo na tvare inkriminovaného miesta v podchode pod železnicou sa v minulých dňoch stretli zástupcovia Slovenského vodohospodárskeho podniku a zástupcovia mesta s projektantom, ktorý predložil nový projektový návrh. „Spočíva v potrebe vybudovania takmer šesťdesiat metrov dlhého a šesťdesiat centimetrov vysokého ochranného protipovodňového múrika a v prehĺbení koryta Porubského potoka asi o tridsať centimetrov,“ povedal Krno s tým, že až na niekoľko „kozmetických úprav“ s novým návrhom súhlasia.

Železnice Slovenskej republiky problematický úsek upravia. Presný dátum začatia prác zatiaľ nepoznajú. „Aj napriek tomu, že práce tohto druhu sa zdajú technicky nenáročné, vyžadujú si splnenie množstva legislatívnych podmienok. Našou snahou je urobiť nápravu ešte do ukončenia lehoty modernizácie trate v úseku Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša, teda do konca 25. mája,“ povedal Mitas.

Koľko ich bude náprava stáť, ešte nevedia. „Projektová dokumentácia je tesne pred expedí- ciou a jej súčasťou je aj výkaz, ktorý po ocenení jednotlivých položiek vyjadrí konečnú cenu diela. Oceňovanie je záležitosťou zhotoviteľa,“ uzavrel Mitas.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  2. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  3. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  4. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  5. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  6. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  7. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  2. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  3. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  4. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  7. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  8. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 423
  2. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 12 859
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 578
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 10 283
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 192
  6. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 10 173
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 953
  8. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 366
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 978
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 794

Hlavné správy z SME | MY Považská - aktuálne správy

FOTO: Vodič zničil auto, oplotenie i mostík, skončil v potoku

Muž na mieste odmietol fúkať, hrozí mu až ročné väzenie.

Domaniža (v červenom) je z tria našich zástupcov v 4. lige najvyššie.

Mesto sa dohodlo, aby ukončilo niekoľkoročný spor

Medzi mestom Dubnica nad Váhom a súkromnou základnou umeleckou školou, ktorej boli v minulosti zadržiavané finančné prostriedky, došlo k dohode.

Spor medzi školou a mestom bol v minulosti veľmi často diskutovanou témou na zasadnutiach zastupiteľstva. Zapájali sa aj rodičia žiakov.

V Papradne plánujú rozšíriť ihrisko

Pribudnúť by mal priestor pre najmenšie deti, plánujú aj workoutové prvky.

Ihrisko v Papradne ešte plánujú rozšíriť.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Trocha kokaínu a veľa trávy. V Bučanoch zasahovali kukláči

Trnavskí kriminalisti v spolupráci s príslušníkmi NAKA odhalili v obci Bučany pestovateľa marihuany.

Prepadla sa cesta, úsek policajti uzavreli

Medzi obcami Merašice a Dolné Trhovište v okrese Hlohovec sa prepadla vozovka.

Splnili všetky podmienky, z obce Nesvady bude mesto

Nesvady sa stanú mestom od 1. januára budúceho roka.

Logistický park známej značky by mali otvoriť začiatkom budúceho roka

V areáli CTParku v Trnave bude mať spoločnosť prenajatých 50 tisíc štvorcových metrov.

Vybrali SME

Už ste čítali?