Nátlakom na spoločnosti vraj cenzuroval kampaň

Kandidát na primátora Púchova Pavol Crkoň tvrdí, že má svoju predvolebnú kampaň poriadne skomplikovanú. Hovorí, že súčasný primátor Marián Michalec mu zakázal v Púchove vylepiť jeho predvolebné billboardy.

Pavol Crkoň tvrdí, že od výlepu billboardov neustúpi.Pavol Crkoň tvrdí, že od výlepu billboardov neustúpi.

PÚCHOV. Pavol Crkoň si v decembri minulého roka objednal desať billboardov na svoju predvolebnú kampaň. Zostal nemilo prekvapený, keď sa tri dni pred zverejnením billboardov dozvedel, že mesto ich vylepenie neschválilo pre ich anonymitu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Crkoň tvrdí, že na začiatku kampane chcel voličov osloviť takzvaným teaserom. Ide o billboard, ktorý má u ľudí vzbudiť zvedavosť a zamyslenie. Jeho obsah nie je hanlivý ani urážajúci. Je bez akejkoľvek identifikácie a obsahuje len otázku: Komu patrí Púchov?

Cenzúra a skomplikovaná kampaň

Billboardovým spoločnostiam vyvesiť billboardy to podľa Crkoňa zakázalo mesto, údajne pre ich anonymitu. Hovorí o cenzúre, ktorá skomplikovala jeho kampaň. „Prostredníctvom žilinskej agentúry som si ešte v decembri 2013 zarezervoval v Púchove reklamné plochy na volebnú kampaň. Po tom, ako som dodal vizuály, mi agentúra oznámila, že pokiaľ ich mesto neschváli, nevylepia ich,“ tvrdí Pavol Crkoň.

SkryťVypnúť reklamu

Billboardová spoločnosť podľa jeho slov argumentuje tým, že všetky billboardy musí najskôr schváliť mesto na čele s protikandidátom, súčasným primátorom. Výkonný riaditeľ billboardovej spoločnosti Gryf Ladislav Krčmárik poskytol stanovisko k zamietanému výlepu jeho billboardov. „Mesto Púchov si vyhradilo právo na posúdenie vizuálov reklamných plôch na verejnom priestranstve. Podobná prax je zaužívaná pri nákupných centrách, školách, cirkevných a štátnych inštitúciách, kde sú zmluvne zakotvené a špecifikované výluky na niektoré typy reklamných kampaní,“ hovorí s tým, že táto skutočnosť vznikla v máji 2014 po dohode zmluvných strán.

Požadujú identifikáciu

Prečo pristúpilo mesto k takémuto rozhodnutiu, vysvetľuje primátor Marián Michalec. „V Púchove sa viac ako dva roky objavovali anonymné a hanlivé výlepy billboardov, ku ktorým sa nikto nehlásil. Občania sa obracali na orgány mesta so sťažnosťami. Preto sa na začiatku roku 2014 uskutočnilo stretnutie s predstaviteľmi billboardových reklamných agentúr, z ktorého vzišla dohoda, že v prípade požiadavky na vylepovanie anonymných billboardov zašlú tieto spoločnosti vizuál na vyjadrenie stanoviska na oddelenie výstavby,“ hovorí Michalec. Podľa neho je správne, ak sa každý dokáže prihlásiť svojím menom, tvárou, firemnou značkou či odkazom na internetový kontakt k akejkoľvek vlastnej publikácii.

SkryťVypnúť reklamu

Teaser, nie anonymné billboardy

Crkoň argumentuje tým, že sa nijakým spôsobom nedotýka osoby súčasného primátora a ani mesta. „To, čo chcem ukázať vo svojej kampani, nie je anonym. Volá sa to teaser, ktorý má u ľudí vyvolať pocit, zvedavosť, dať možnosť sa zamyslieť,“ vysvetľuje Crkoň. Podľa neho obsah jeho kampane vychádza z takzvaných fokusových prieskumov, ktoré odrážajú nálady, vnímanie a pocity samotných Púchovčanov a v žiadnom prípade jeho teasery nie sú hanlivé a nikoho neurážajúce.

Tvrdí, že billboardove spoločnosti sa obávajú straty reklamných plôch v meste, a preto billboardy odmietajú vyvesiť. „Mali sme viacero verzií, a túto si podvedome vybrali Púchovčania. A keď ju pán primátor cenzuruje a vyhráža sa majiteľom billboardov, že prídu o svoje plochy v Púchove, ak moje billboardy vylepia, tak to nie je normálne,“ myslí si Crkoň.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasný primátor Púchova tvrdí, že o nesúhlase oddelenia výstavby s anonymnou billboardovou inštaláciou, ba dokonca, že anonymné billboardy majú byť primátorskou kampaňou Pavla Crkoňa, sa dozvedel len nedávno z médií. Podľa Crkoňa však Michalec vedel, že plochy si objednáva on. „Veľmi dobre vedel, že tieto ničím hanlivé a nikoho neurážajúce teasery som objednal ja,“ prízvukuje.

Monika Suchaničová Janigová, konateľka agentúry M-Kreo, ktorá pre Crkoňa zabezpečila objednávku reklamných plôch u billbordových spoločností, jeho slová potvrdila. „Na otázku billboardových spoločností, o akého klienta ide, sme uviedli, že sa jedná o pána Pavla Crkoňa,“ hovorí. Dodáva, že je absurdné, aby si púchovský primátor uzurpoval právo rozhodovať o tom, čo bude a čo nebude na billboarde. „S výnimkou Púchova sme sa doteraz s niečím podobným ešte nestretli,“ uzavrela Suchaničová Janigová.

Čo môže a čo nie

Ivan Rončák z Transparency International Slovensko hovorí, že povoľovanie reklamných zariadení spadá pod stavebný zákon. „Stavebnú správu, ako prenesený výkon štátnej správy, vykonáva obec. To sa ale môže vyjadrovať len k postaveniu reklamného zariadenia, v žiadnom pripade k jeho obsahu plagátov, ktoré sú na takom zariadení umiestnené," potvrdil Rončák.

Komplikácia predvolebnej kampane

Crkoň hovorí, že cenzúra mesta mu skomplikovala kampaň. „Mal som úmysel tento prvý výlep ponechať ešte dvadsať dní. Potom mám naplánované prelepy, kde už bude aj moja tvár a bude aj osobnejšia. Bude nadväzovať na môj program, ktorý zverejním,“ hovorí s očakávaním, či bude primátor aj potom schvaľovať jeho vizuály.

Čo ďalej

Crkoň hovorí, že všetky billboardy má už vyrobené a od ich výlepu neustúpi. „Na ich výlepe trvám. Legitímne a záväzne som si reklamné plochy objednal,“ uzavrel kandidát na primátora mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 354
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 626
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 316
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 325
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 773
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 834
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 439
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 076
  1. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  2. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  3. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  4. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  5. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  6. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  7. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  8. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 580
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 234
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 198
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 847
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 593
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 700
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 837
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 486
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Ilustračné foto

Najvyššia chorobnosť na ARO bola minulý týždeň v TSK v okrese Trenčín.


TASR
Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


Prehľad výsledkov, komentárov, hráčov zápasu a tabuliek od II. po VIII. ligu.


Ilustračné foto.

Šelmu videli pri cintoríne.


1
  1. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  2. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  3. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  4. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  5. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  6. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  7. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  8. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 580
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 234
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 198
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 847
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 593
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 700
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 837
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 486
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu