Štvrtok, 16. august, 2018 | Meniny má Leonard

Nátlakom na spoločnosti vraj cenzuroval kampaň

Kandidát na primátora Púchova Pavol Crkoň tvrdí, že má svoju predvolebnú kampaň poriadne skomplikovanú. Hovorí, že súčasný primátor Marián Michalec mu zakázal v Púchove vylepiť jeho predvolebné billboardy.

Pavol Crkoň tvrdí, že od výlepu billboardov neustúpi.

PÚCHOV. Pavol Crkoň si v decembri minulého roka objednal desať billboardov na svoju predvolebnú kampaň. Zostal nemilo prekvapený, keď sa tri dni pred zverejnením billboardov dozvedel, že mesto ich vylepenie neschválilo pre ich anonymitu.

Crkoň tvrdí, že na začiatku kampane chcel voličov osloviť takzvaným teaserom. Ide o billboard, ktorý má u ľudí vzbudiť zvedavosť a zamyslenie. Jeho obsah nie je hanlivý ani urážajúci. Je bez akejkoľvek identifikácie a obsahuje len otázku: Komu patrí Púchov?

Cenzúra a skomplikovaná kampaň

Billboardovým spoločnostiam vyvesiť billboardy to podľa Crkoňa zakázalo mesto, údajne pre ich anonymitu. Hovorí o cenzúre, ktorá skomplikovala jeho kampaň. „Prostredníctvom žilinskej agentúry som si ešte v decembri 2013 zarezervoval v Púchove reklamné plochy na volebnú kampaň. Po tom, ako som dodal vizuály, mi agentúra oznámila, že pokiaľ ich mesto neschváli, nevylepia ich,“ tvrdí Pavol Crkoň.

Článok pokračuje pod video reklamou

Billboardová spoločnosť podľa jeho slov argumentuje tým, že všetky billboardy musí najskôr schváliť mesto na čele s protikandidátom, súčasným primátorom. Výkonný riaditeľ billboardovej spoločnosti Gryf Ladislav Krčmárik poskytol stanovisko k zamietanému výlepu jeho billboardov. „Mesto Púchov si vyhradilo právo na posúdenie vizuálov reklamných plôch na verejnom priestranstve. Podobná prax je zaužívaná pri nákupných centrách, školách, cirkevných a štátnych inštitúciách, kde sú zmluvne zakotvené a špecifikované výluky na niektoré typy reklamných kampaní,“ hovorí s tým, že táto skutočnosť vznikla v máji 2014 po dohode zmluvných strán.

Požadujú identifikáciu

Prečo pristúpilo mesto k takémuto rozhodnutiu, vysvetľuje primátor Marián Michalec. „V Púchove sa viac ako dva roky objavovali anonymné a hanlivé výlepy billboardov, ku ktorým sa nikto nehlásil. Občania sa obracali na orgány mesta so sťažnosťami. Preto sa na začiatku roku 2014 uskutočnilo stretnutie s predstaviteľmi billboardových reklamných agentúr, z ktorého vzišla dohoda, že v prípade požiadavky na vylepovanie anonymných billboardov zašlú tieto spoločnosti vizuál na vyjadrenie stanoviska na oddelenie výstavby,“ hovorí Michalec. Podľa neho je správne, ak sa každý dokáže prihlásiť svojím menom, tvárou, firemnou značkou či odkazom na internetový kontakt k akejkoľvek vlastnej publikácii.

Teaser, nie anonymné billboardy

Crkoň argumentuje tým, že sa nijakým spôsobom nedotýka osoby súčasného primátora a ani mesta. „To, čo chcem ukázať vo svojej kampani, nie je anonym. Volá sa to teaser, ktorý má u ľudí vyvolať pocit, zvedavosť, dať možnosť sa zamyslieť,“ vysvetľuje Crkoň. Podľa neho obsah jeho kampane vychádza z takzvaných fokusových prieskumov, ktoré odrážajú nálady, vnímanie a pocity samotných Púchovčanov a v žiadnom prípade jeho teasery nie sú hanlivé a nikoho neurážajúce.

Tvrdí, že billboardove spoločnosti sa obávajú straty reklamných plôch v meste, a preto billboardy odmietajú vyvesiť. „Mali sme viacero verzií, a túto si podvedome vybrali Púchovčania. A keď ju pán primátor cenzuruje a vyhráža sa majiteľom billboardov, že prídu o svoje plochy v Púchove, ak moje billboardy vylepia, tak to nie je normálne,“ myslí si Crkoň.

Súčasný primátor Púchova tvrdí, že o nesúhlase oddelenia výstavby s anonymnou billboardovou inštaláciou, ba dokonca, že anonymné billboardy majú byť primátorskou kampaňou Pavla Crkoňa, sa dozvedel len nedávno z médií. Podľa Crkoňa však Michalec vedel, že plochy si objednáva on. „Veľmi dobre vedel, že tieto ničím hanlivé a nikoho neurážajúce teasery som objednal ja,“ prízvukuje.

Monika Suchaničová Janigová, konateľka agentúry M-Kreo, ktorá pre Crkoňa zabezpečila objednávku reklamných plôch u billbordových spoločností, jeho slová potvrdila. „Na otázku billboardových spoločností, o akého klienta ide, sme uviedli, že sa jedná o pána Pavla Crkoňa,“ hovorí. Dodáva, že je absurdné, aby si púchovský primátor uzurpoval právo rozhodovať o tom, čo bude a čo nebude na billboarde. „S výnimkou Púchova sme sa doteraz s niečím podobným ešte nestretli,“ uzavrela Suchaničová Janigová.

Čo môže a čo nie

Ivan Rončák z Transparency International Slovensko hovorí, že povoľovanie reklamných zariadení spadá pod stavebný zákon. „Stavebnú správu, ako prenesený výkon štátnej správy, vykonáva obec. To sa ale môže vyjadrovať len k postaveniu reklamného zariadenia, v žiadnom pripade k jeho obsahu plagátov, ktoré sú na takom zariadení umiestnené," potvrdil Rončák.

Komplikácia predvolebnej kampane

Crkoň hovorí, že cenzúra mesta mu skomplikovala kampaň. „Mal som úmysel tento prvý výlep ponechať ešte dvadsať dní. Potom mám naplánované prelepy, kde už bude aj moja tvár a bude aj osobnejšia. Bude nadväzovať na môj program, ktorý zverejním,“ hovorí s očakávaním, či bude primátor aj potom schvaľovať jeho vizuály.

Čo ďalej

Crkoň hovorí, že všetky billboardy má už vyrobené a od ich výlepu neustúpi. „Na ich výlepe trvám. Legitímne a záväzne som si reklamné plochy objednal,“ uzavrel kandidát na primátora mesta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 128
  2. Vizuálny smog je problém 10 336
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 789
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 438
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 471
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 363
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 218
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 022
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 673
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 423

Hlavné správy z MY Považská

Bábätká z považskobystrického regiónu

Fotografie bábätiek z Pov. Bystrice a Trenčína.

Zverejňovanie dlžníkov pomáha len v malom

Mestá evidujú miliónové pohľadávky za dane a poplatky. Ak nezačnú s vymáhaním dlhu hneď, ich úspech je otázny, upozorňuje odborník.

Považania budú mať ďalšie nové kroje

Z krajského participatívneho rozpočtu sa ušli peniaze tiež folkloristom. Nové kroje budú mať aj súbory Považan z Považskej Bystrice a Senior Vršatec z Dubnice nad Váhom.

Pri dopravnej nehode sa ťažko zranil 25-ročný muž

Vozidlo narazilo do kovového zábradlia a mosta.

FOTO: Čelná zrážka osobného auta s kamiónom má už dve obete

Pri utorkovej nehode dopravnej nehode zahynuli dve ženy.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V lese sa prechádzal so psom, zviera mu z diaľky niekto zastrelil

Majiteľ tvrdí, že strieľal profesionál.

Prívalové dažde a povodne na Kysuciach spôsobili veľké škody

Silné dažde zničili cesty, zatopili pivnice a domy.

Čelná zrážka kamiónov zablokovala hlavný ťah Oravou

Dopravné nehody sa tam stávajú často.

FOTO: Čelná zrážka osobného auta s kamiónom má už dve obete

Pri utorkovej nehode dopravnej nehode zahynuli dve ženy.

Vybrali SME

Už ste čítali?