Štvrtok, 9. júl, 2020 | Meniny má LujzaKrížovkyKrížovky

Nátlakom na spoločnosti vraj cenzuroval kampaň

Kandidát na primátora Púchova Pavol Crkoň tvrdí, že má svoju predvolebnú kampaň poriadne skomplikovanú. Hovorí, že súčasný primátor Marián Michalec mu zakázal v Púchove vylepiť jeho predvolebné billboardy.

Pavol Crkoň tvrdí, že od výlepu billboardov neustúpi.Pavol Crkoň tvrdí, že od výlepu billboardov neustúpi.

PÚCHOV. Pavol Crkoň si v decembri minulého roka objednal desať billboardov na svoju predvolebnú kampaň. Zostal nemilo prekvapený, keď sa tri dni pred zverejnením billboardov dozvedel, že mesto ich vylepenie neschválilo pre ich anonymitu.

Crkoň tvrdí, že na začiatku kampane chcel voličov osloviť takzvaným teaserom. Ide o billboard, ktorý má u ľudí vzbudiť zvedavosť a zamyslenie. Jeho obsah nie je hanlivý ani urážajúci. Je bez akejkoľvek identifikácie a obsahuje len otázku: Komu patrí Púchov?

Cenzúra a skomplikovaná kampaň

Billboardovým spoločnostiam vyvesiť billboardy to podľa Crkoňa zakázalo mesto, údajne pre ich anonymitu. Hovorí o cenzúre, ktorá skomplikovala jeho kampaň. „Prostredníctvom žilinskej agentúry som si ešte v decembri 2013 zarezervoval v Púchove reklamné plochy na volebnú kampaň. Po tom, ako som dodal vizuály, mi agentúra oznámila, že pokiaľ ich mesto neschváli, nevylepia ich,“ tvrdí Pavol Crkoň.

Skryť Vypnúť reklamu

Billboardová spoločnosť podľa jeho slov argumentuje tým, že všetky billboardy musí najskôr schváliť mesto na čele s protikandidátom, súčasným primátorom. Výkonný riaditeľ billboardovej spoločnosti Gryf Ladislav Krčmárik poskytol stanovisko k zamietanému výlepu jeho billboardov. „Mesto Púchov si vyhradilo právo na posúdenie vizuálov reklamných plôch na verejnom priestranstve. Podobná prax je zaužívaná pri nákupných centrách, školách, cirkevných a štátnych inštitúciách, kde sú zmluvne zakotvené a špecifikované výluky na niektoré typy reklamných kampaní,“ hovorí s tým, že táto skutočnosť vznikla v máji 2014 po dohode zmluvných strán.

Požadujú identifikáciu

Prečo pristúpilo mesto k takémuto rozhodnutiu, vysvetľuje primátor Marián Michalec. „V Púchove sa viac ako dva roky objavovali anonymné a hanlivé výlepy billboardov, ku ktorým sa nikto nehlásil. Občania sa obracali na orgány mesta so sťažnosťami. Preto sa na začiatku roku 2014 uskutočnilo stretnutie s predstaviteľmi billboardových reklamných agentúr, z ktorého vzišla dohoda, že v prípade požiadavky na vylepovanie anonymných billboardov zašlú tieto spoločnosti vizuál na vyjadrenie stanoviska na oddelenie výstavby,“ hovorí Michalec. Podľa neho je správne, ak sa každý dokáže prihlásiť svojím menom, tvárou, firemnou značkou či odkazom na internetový kontakt k akejkoľvek vlastnej publikácii.

Skryť Vypnúť reklamu

Teaser, nie anonymné billboardy

Crkoň argumentuje tým, že sa nijakým spôsobom nedotýka osoby súčasného primátora a ani mesta. „To, čo chcem ukázať vo svojej kampani, nie je anonym. Volá sa to teaser, ktorý má u ľudí vyvolať pocit, zvedavosť, dať možnosť sa zamyslieť,“ vysvetľuje Crkoň. Podľa neho obsah jeho kampane vychádza z takzvaných fokusových prieskumov, ktoré odrážajú nálady, vnímanie a pocity samotných Púchovčanov a v žiadnom prípade jeho teasery nie sú hanlivé a nikoho neurážajúce.

Tvrdí, že billboardove spoločnosti sa obávajú straty reklamných plôch v meste, a preto billboardy odmietajú vyvesiť. „Mali sme viacero verzií, a túto si podvedome vybrali Púchovčania. A keď ju pán primátor cenzuruje a vyhráža sa majiteľom billboardov, že prídu o svoje plochy v Púchove, ak moje billboardy vylepia, tak to nie je normálne,“ myslí si Crkoň.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasný primátor Púchova tvrdí, že o nesúhlase oddelenia výstavby s anonymnou billboardovou inštaláciou, ba dokonca, že anonymné billboardy majú byť primátorskou kampaňou Pavla Crkoňa, sa dozvedel len nedávno z médií. Podľa Crkoňa však Michalec vedel, že plochy si objednáva on. „Veľmi dobre vedel, že tieto ničím hanlivé a nikoho neurážajúce teasery som objednal ja,“ prízvukuje.

Monika Suchaničová Janigová, konateľka agentúry M-Kreo, ktorá pre Crkoňa zabezpečila objednávku reklamných plôch u billbordových spoločností, jeho slová potvrdila. „Na otázku billboardových spoločností, o akého klienta ide, sme uviedli, že sa jedná o pána Pavla Crkoňa,“ hovorí. Dodáva, že je absurdné, aby si púchovský primátor uzurpoval právo rozhodovať o tom, čo bude a čo nebude na billboarde. „S výnimkou Púchova sme sa doteraz s niečím podobným ešte nestretli,“ uzavrela Suchaničová Janigová.

Čo môže a čo nie

Ivan Rončák z Transparency International Slovensko hovorí, že povoľovanie reklamných zariadení spadá pod stavebný zákon. „Stavebnú správu, ako prenesený výkon štátnej správy, vykonáva obec. To sa ale môže vyjadrovať len k postaveniu reklamného zariadenia, v žiadnom pripade k jeho obsahu plagátov, ktoré sú na takom zariadení umiestnené," potvrdil Rončák.

Komplikácia predvolebnej kampane

Crkoň hovorí, že cenzúra mesta mu skomplikovala kampaň. „Mal som úmysel tento prvý výlep ponechať ešte dvadsať dní. Potom mám naplánované prelepy, kde už bude aj moja tvár a bude aj osobnejšia. Bude nadväzovať na môj program, ktorý zverejním,“ hovorí s očakávaním, či bude primátor aj potom schvaľovať jeho vizuály.

Čo ďalej

Crkoň hovorí, že všetky billboardy má už vyrobené a od ich výlepu neustúpi. „Na ich výlepe trvám. Legitímne a záväzne som si reklamné plochy objednal,“ uzavrel kandidát na primátora mesta.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  3. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  4. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  5. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  8. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  9. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  10. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  3. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  4. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  5. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  6. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  7. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  8. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  9. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  10. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 41 363
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 16 627
  3. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 14 870
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 14 856
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 14 852
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 12 900
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 528
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 675
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 187
  10. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 8 069
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Pri čistení boli na niektorých uliciach opäť problémy, polícia dávala aj pokuty

Čistenie ulíc po zime robili pre koronavírus v Považskej Bystrici neskôr. Niekde boli opäť problémy.

Z čistenia ulíc.

Ruina hotela v Belušských Slatinách ďalej chátra, vlastníci sa nevedia dohodnúť

Pri návšteve pekných miest na Slovensku ľudí často zarazia ruiny, ktoré špatia inak zaujímavú lokalitu. Okolie pritom skrýva veľký potenciál, ktorý stráca na hodnote.

Zhorený hotel v Belušských Slatinách.

Futbalisti budú mať kde trénovať už aj v zime + foto

V Lysej pod Makytou majú nové multifunkčné ihrisko. Poslúži na futbal aj iné športové vyžitie.

Nové ihrisko v Lysej pod Makytou.

Unikal pred policajtmi, našli u neho podozrivú sušinu

Trojročný trest odňatia slobody hrozí 27-ročnému Martinovi, u ktorého policajti pohotovostnej motorizovanej jednotky zaistili vrecúška so zelenou sušenou látkou.

Ilustračná fotografia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?