Nátlakom na spoločnosti vraj cenzuroval kampaň

Kandidát na primátora Púchova Pavol Crkoň tvrdí, že má svoju predvolebnú kampaň poriadne skomplikovanú. Hovorí, že súčasný primátor Marián Michalec mu zakázal v Púchove vylepiť jeho predvolebné billboardy.

Pavol Crkoň tvrdí, že od výlepu billboardov neustúpi.Pavol Crkoň tvrdí, že od výlepu billboardov neustúpi.

PÚCHOV. Pavol Crkoň si v decembri minulého roka objednal desať billboardov na svoju predvolebnú kampaň. Zostal nemilo prekvapený, keď sa tri dni pred zverejnením billboardov dozvedel, že mesto ich vylepenie neschválilo pre ich anonymitu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Crkoň tvrdí, že na začiatku kampane chcel voličov osloviť takzvaným teaserom. Ide o billboard, ktorý má u ľudí vzbudiť zvedavosť a zamyslenie. Jeho obsah nie je hanlivý ani urážajúci. Je bez akejkoľvek identifikácie a obsahuje len otázku: Komu patrí Púchov?

Cenzúra a skomplikovaná kampaň

Billboardovým spoločnostiam vyvesiť billboardy to podľa Crkoňa zakázalo mesto, údajne pre ich anonymitu. Hovorí o cenzúre, ktorá skomplikovala jeho kampaň. „Prostredníctvom žilinskej agentúry som si ešte v decembri 2013 zarezervoval v Púchove reklamné plochy na volebnú kampaň. Po tom, ako som dodal vizuály, mi agentúra oznámila, že pokiaľ ich mesto neschváli, nevylepia ich,“ tvrdí Pavol Crkoň.

SkryťVypnúť reklamu

Billboardová spoločnosť podľa jeho slov argumentuje tým, že všetky billboardy musí najskôr schváliť mesto na čele s protikandidátom, súčasným primátorom. Výkonný riaditeľ billboardovej spoločnosti Gryf Ladislav Krčmárik poskytol stanovisko k zamietanému výlepu jeho billboardov. „Mesto Púchov si vyhradilo právo na posúdenie vizuálov reklamných plôch na verejnom priestranstve. Podobná prax je zaužívaná pri nákupných centrách, školách, cirkevných a štátnych inštitúciách, kde sú zmluvne zakotvené a špecifikované výluky na niektoré typy reklamných kampaní,“ hovorí s tým, že táto skutočnosť vznikla v máji 2014 po dohode zmluvných strán.

Požadujú identifikáciu

Prečo pristúpilo mesto k takémuto rozhodnutiu, vysvetľuje primátor Marián Michalec. „V Púchove sa viac ako dva roky objavovali anonymné a hanlivé výlepy billboardov, ku ktorým sa nikto nehlásil. Občania sa obracali na orgány mesta so sťažnosťami. Preto sa na začiatku roku 2014 uskutočnilo stretnutie s predstaviteľmi billboardových reklamných agentúr, z ktorého vzišla dohoda, že v prípade požiadavky na vylepovanie anonymných billboardov zašlú tieto spoločnosti vizuál na vyjadrenie stanoviska na oddelenie výstavby,“ hovorí Michalec. Podľa neho je správne, ak sa každý dokáže prihlásiť svojím menom, tvárou, firemnou značkou či odkazom na internetový kontakt k akejkoľvek vlastnej publikácii.

SkryťVypnúť reklamu

Teaser, nie anonymné billboardy

Crkoň argumentuje tým, že sa nijakým spôsobom nedotýka osoby súčasného primátora a ani mesta. „To, čo chcem ukázať vo svojej kampani, nie je anonym. Volá sa to teaser, ktorý má u ľudí vyvolať pocit, zvedavosť, dať možnosť sa zamyslieť,“ vysvetľuje Crkoň. Podľa neho obsah jeho kampane vychádza z takzvaných fokusových prieskumov, ktoré odrážajú nálady, vnímanie a pocity samotných Púchovčanov a v žiadnom prípade jeho teasery nie sú hanlivé a nikoho neurážajúce.

Tvrdí, že billboardove spoločnosti sa obávajú straty reklamných plôch v meste, a preto billboardy odmietajú vyvesiť. „Mali sme viacero verzií, a túto si podvedome vybrali Púchovčania. A keď ju pán primátor cenzuruje a vyhráža sa majiteľom billboardov, že prídu o svoje plochy v Púchove, ak moje billboardy vylepia, tak to nie je normálne,“ myslí si Crkoň.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasný primátor Púchova tvrdí, že o nesúhlase oddelenia výstavby s anonymnou billboardovou inštaláciou, ba dokonca, že anonymné billboardy majú byť primátorskou kampaňou Pavla Crkoňa, sa dozvedel len nedávno z médií. Podľa Crkoňa však Michalec vedel, že plochy si objednáva on. „Veľmi dobre vedel, že tieto ničím hanlivé a nikoho neurážajúce teasery som objednal ja,“ prízvukuje.

Monika Suchaničová Janigová, konateľka agentúry M-Kreo, ktorá pre Crkoňa zabezpečila objednávku reklamných plôch u billbordových spoločností, jeho slová potvrdila. „Na otázku billboardových spoločností, o akého klienta ide, sme uviedli, že sa jedná o pána Pavla Crkoňa,“ hovorí. Dodáva, že je absurdné, aby si púchovský primátor uzurpoval právo rozhodovať o tom, čo bude a čo nebude na billboarde. „S výnimkou Púchova sme sa doteraz s niečím podobným ešte nestretli,“ uzavrela Suchaničová Janigová.

Čo môže a čo nie

Ivan Rončák z Transparency International Slovensko hovorí, že povoľovanie reklamných zariadení spadá pod stavebný zákon. „Stavebnú správu, ako prenesený výkon štátnej správy, vykonáva obec. To sa ale môže vyjadrovať len k postaveniu reklamného zariadenia, v žiadnom pripade k jeho obsahu plagátov, ktoré sú na takom zariadení umiestnené," potvrdil Rončák.

Komplikácia predvolebnej kampane

Crkoň hovorí, že cenzúra mesta mu skomplikovala kampaň. „Mal som úmysel tento prvý výlep ponechať ešte dvadsať dní. Potom mám naplánované prelepy, kde už bude aj moja tvár a bude aj osobnejšia. Bude nadväzovať na môj program, ktorý zverejním,“ hovorí s očakávaním, či bude primátor aj potom schvaľovať jeho vizuály.

Čo ďalej

Crkoň hovorí, že všetky billboardy má už vyrobené a od ich výlepu neustúpi. „Na ich výlepe trvám. Legitímne a záväzne som si reklamné plochy objednal,“ uzavrel kandidát na primátora mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  3. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  2. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  3. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  5. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  6. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  7. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  8. Nové Planeo v Košiciach
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 772
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 6 542
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 910
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 4 014
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 621
  6. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 579
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 331
  8. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 288
  1. Michael Achberger: Zadok do plaviek za 30 dní? Tento plán z vás spraví bohyňu pláže!
  2. Petka Slivková: Poslední z nás: Pedro a zlomená golfová palica
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXVIII
  4. Július Alexy: Krása
  5. František Kukura: Agresívny politický mačizmus nie je sila, ale porucha.
  6. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLIV.
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Odiham castle
  8. Veronika Michalčíková: Rím (1): Sväté brány - štyri miesta, štyri skvosty
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 42 769
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 163
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 324
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 467
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 626
  6. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 496
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto? 4 168
  8. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel 4 040
  1. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  2. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  3. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  5. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  8. Tupou Ceruzou: Žiačik
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Michael Achberger: Zadok do plaviek za 30 dní? Tento plán z vás spraví bohyňu pláže!
  2. Petka Slivková: Poslední z nás: Pedro a zlomená golfová palica
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXVIII
  4. Július Alexy: Krása
  5. František Kukura: Agresívny politický mačizmus nie je sila, ale porucha.
  6. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLIV.
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Odiham castle
  8. Veronika Michalčíková: Rím (1): Sväté brány - štyri miesta, štyri skvosty
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 42 769
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 163
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 324
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 467
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 626
  6. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 496
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto? 4 168
  8. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel 4 040
  1. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  2. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  3. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  5. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  8. Tupou Ceruzou: Žiačik

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu