LEDNICKÉ ROVNE. O zlej finančnej situácii v Ledrove sa v obci hovorí už dlhší čas. Výmenu konateľa chcelo aj predchádzajúce zastupiteľstvo, prišlo k nej až teraz. Okrem toho Ledrov čaká reštrukturalizácia.
Zlá situácia Ledrovu
Téma Ledrov bola aktuálna takmer na každom vlaňajšom zasadnutí obecného zastupiteľstva. Poslanci požadovali audit a zvolanie valného zhromaždenia, pretože spoločnosť sa dostala do zlej finančnej situácie, má veľké dlhy. „Ledrov sa dostal do problémov, keď členovia združenia Horenice zdržali vydanie kolaudačného rozhodnutia na skládku o trištvrte roka, čo spôsobilo zrušenie viacerých zmlúv,“ vysvetľoval vtedajší starosta Ľuboš Savara.
V auguste ubezpečil poslancov, že jeho snahou je, aby sa čo najskôr konalo valné zhromaždenie, na jeho zvolanie však potreboval podklady a výsledky auditu, ktoré zatiaľ nemal k dispozícii.
Príčinu zlého hospodárskeho výsledku viackrát zastupiteľstvu vysvetľoval aj konateľ spoločnosti Dušan Šudík.
Odvolanie konateľa
Situáciu v Ledrove začalo riešiť aj novozvolené zastupiteľstvo. Vypísali výberové konanie na konateľa, vytvorili krízový manažment pre Ledrov. Podľa starostu Mariána Horečného výsledkom je odvolanie konateľa a ďalšie kroky, aby spoločnosť opäť naštartovali. Medzi nimi je i návrh na reštrukturalizáciu.
„Dôvodom odvolania je, že konateľ je zodpovedný za ekonomické výsledky,“ povedal Horečný. „Je pravda, že blokácia skládky spôsobila veľké ťažkosti. Myslím ale, že boli aj iné dôvody. Pán riaditeľ nastupoval do funkcie pred 12 rokmi, keď v Ledrove pracovalo 60 zamestnancov, bola tam autodoprava, stavbárske práce, ktoré išli do útlmu. Konateľ by mal rozvíjať spoločnosť, nie utlmovať. Teraz v spoločnosti pracuje 25 zamestnancov, poklesla obchodná i pekárenská činnosť. Potrebujeme nový vietor, aby sme ju oživili,“ doplnil.
Obmedzené právomoci
Po vypísaní výberového konania sa prihlásilo desať záujemcov. „Pôvodný zámer bol, že vyberať víťaza bude obecná rada. Záujem prejavili aj poslanci Hanták a Cinko, čo sme im umožnili. Prizval som aj ďalších poslancov a odborníkov. Komisia sa v užšom výbere zhodla na jednom mene – Emilovi Michálkovi, ktorý dostal päť hlasov z piatich,“ informoval starosta Horečný. Michálek v Ledrove už pracoval, v rokoch 1996 až 1999 bol aj jeho konateľom. Výber komisie zastupiteľstvo schválilo.
Nový konateľ a riaditeľ zároveň bude mať obmedzené kompetencie. „Uvažovali sme o rôznych alternatívach, ako zabezpečiť čo najväčšiu kontrolu v spoločnosti. Nakoniec sme sa dohodli, že konateľ bude mať obmedzené kompetencie a zásadné zmeny bude môcť robiť iba so súhlasom obce, čiže po schválení starostom alebo jeho zástupcom,“ dodal Horečný.
Autor: VŽ