Obyvatelia Ilavského okresu budú mať jednoduchšie vybavovanie na úrade. K dispozícii je pre nich klientske centrum, kde sú sústredené všetky činnosti úradu.
ILAVA. V rámci reformy štátnej správy ESO otvorili v našom regióne na okresnom úrade ďalšie klientske centrum. Bude poskytovať komplexné služby pre obyvateľov okresu Ilava.
Pribudli ďalšie odbory
Okresný úrad v Ilave vznikol v októbri 2013. Obyvatelia si potom mohli vybaviť už priamo v Ilave záležitosti súvisiace so životným prostredím, všeobecnou vnútornou správou a katastrom. Postupne pribudli ďalšie odbory, ktoré mali pracoviská v Trenčíne, Dubnici nad Váhom a Považskej Bystrici.
Dnes je občanom k dispozícii moderné pracovisko, kde nájdu agendy integrovanej štátnej správy: živnostenského a katastrálneho odboru, odboru starostlivosti o životné prostredie, cestnej dopravy a pozemných komunikácií, pozemkového a lesného odboru.
Všetko na jednom mieste
Komplexné služby všetkých odborov pre obyvateľov poskytuje klientske centrum, ktoré slávnostne otvorili minulý týždeň. Zúčastnil sa ho aj minister vnútra Robert Kaliňák. „V okrese Ilave z môjho pohľadu žijú takí istí ľudia ako v každom inom a zaslúžia si rovnaké služby. Nevidím žiadny dôvod, aby mali rozdielne vzdialenosti pre službu, ktorú poskytuje štát. Som rád, že okresný úrad má plnohodnotnú funkciu. Ešte musíme vyriešiť dlhodobý problém, ktorí súvisí s Dubnicou a musíme ho vyriešiť tak, aby boli spokojní všetci, že majú najmultifunkčnejší okres v rámci,“ povedal pri otvorení.
Centrum bolo v skúšobnej prevádzke od polovice decembra. S priestormi na jeho vytvorenie podľa prednostky okresného úradu Dany Šťastnej nemali problémy. Je v budove, v ktorej sídli aj okresný úrad, na prízemí. „Pôvodne v týchto priestoroch bol kataster. Jeho služby sú v klientskom centre poskytované naďalej, pribudli k nim aj ďalšie,“ informovala prednostka s tým, že náklady na vytvorenie centra sú zhruba 30-tisíc eur.
K centru patrí i elektronický platobný systém (eKolok), podpora podnikateľov pre elektronický kontraktačný systém, osvedčovanie listín a podpisov.
Často prichádzajú o radu
Novinkou, ktorá funguje od januára, je bezplatné centrum právnej pomoci. „Právnu pomoc na konzultačnom pracovisku poskytujeme obyvateľom, ktorý si ju nemôžu dovoliť, poskytujeme občanom každý štvrtok,“ vysvetlil Peter Vojsovič z Centra právnej pomoci v Trenčíne. Doplnil, že prichádza veľa ľudí, ktorí potrebujú právne rady napríklad v oblasti ochrany spotrebiteľa, či nebankoviek.
Považská Bystrica do konca roka
Klientske centrá postupne otvárajú vo všetkých okresoch. V našom regióne fungujú už v Púchove a Ilave. Chýba ešte v Považskej Bystrici. Hotové by malo byť do konca roka.
Jeho vybudovanie patrí podľa prednostu považskobystrického okresného úradu Jozefa Smatanu k investične náročnejším. Rozsiahlejšie budú aj služby, ktoré chcú v centre poskytovať. „S určitosťou môžeme povedať, že do centra budú presunuté aj niektoré činnosti polície. Občania si budú môcť vybaviť v centre občianske a vodičské preukazy a pasy, presunutá bude aj agenda evidencie motorových vozidiel,“ dodal Smatana.