didovať.
Čo Vás po nástupe do funkcie najviac prekvapilo? A tiež o čo Vás primátorská funkcia pripravila v osobnom živote?
- Nakoľko som nemal žiadne veľké očakávania, nedošlo ani k žiadnym veľkým prekvapeniam. Vedel som, že mám pred sebou veľa povinností a výziev, ktoré musím zrealizovať, aby som mohol začať plniť svoje predvolebné zámery. Mrzel ma však prístup niektorých ľudí, ktorí nepochopili, že došlo po 13 rokoch k zmene v osobe primátora, a preto som neočakával, že plneniu mojich predvolených zámerov bude predchádzať boj s nimi. Primátorská funkcia, samozrejme, ovplyvnila aj môj osobný život, kde som v podstate prišiel o takmer všetok voľný čas, ktorý však s plným nasadením a entuziazmom venujem svojej práci.
Symbolických sto dní už uplynulo, ako hodnotíte stav mesta? Čo chcete zlepšiť?
- Mojich prvých 100 dní vo funkcií bolo veľmi hektických, pričom však sa nám podarilo rozbehnúť veľa pozitívnych akcií smerom k ľuďom, ako napr. presun konania mestských zastupiteľstiev do mestského divadla a do popoludňajších hodín, a to za účelom sprístupnenia týchto dôležitých stretnutí širšej verejnosti. Podarilo sa nám vypracovať a schváliť nový rokovací poriadok mestského zastupiteľstva, ktorý okrem iného zabezpečí slobodnejšie sa vyjadrovanie občanov k prerokovávanej problematike. Začali sme rokovania ohľadom projektu zníženia nákladov na energie pre občanov mesta Púchov, kde už boli Púchovčania oslovení s ponukou na spoluprácu s mestom za účelom zníženia nákladov na energie. Podarilo sa nám pre mesto znížiť náklady na prevádzkovanie autobusovej dopravy a pracujeme na efektívnejšom využívaní autobusov pre ľudí. Znížili sme cenu služieb za starostlivosť o zeleň v Púchove. Momentálne sa finalizuje organizačná štruktúra a systém práce na mestskom úrade, pričom tieto zmeny by mal pocítiť občan v blízkej dobe už pri samotnom vstupe do budovy mestského úradu. Je spracovaný a pripravený projekt oživenia župného domu pre projekt podpory púchovskej kultúry a pod.
Niektoré samosprávy zverejňujú všetky materiály, o ktorých bude zastupiteľstvo rokovať, aj na webových stránkach. Dočkajú sa toho aj Púchovčania?
- Uvažujeme o tom aj my. Chceme, aby na rokovania poslancov chodilo čo najviac ľudí a boli informovaní o tom, čo sa bude preberať. Všetko je však o personálnych veciach. Verím ale, že na ďalšie zastupiteľstvo v júni už budú materiály zverejnené.
Ako hodnotíte spoluprácu s poslaneckým zborom?
- V súčasnej dobe ju už môžem hodnotiť (až na pár konkrétnych poslancov) pozitívne. Som veľmi rád, že s väčšinou poslancov už začíname ťahať za jeden povraz, aby sme mohli spoločne pre Púchovčanov splniť vytýčené ciele z programového vyhlásenia, ktoré sme schválili.
Pri niektorých dôležitých bodoch sa rozvinula búrlivá diskusia, niektorí poslanci odmietajú návrhy či argumenty. Čakali ste takéto reakcie?
- V podstate očakával, hoci musím povedať, že ma prekvapili reakcie niektorých poslankýň, ktoré boli opätovne zvolené. V predchádzajúcich obdobiach toho k veci veľa nenahovorili, avšak na tohtoročných zastupiteľstvách si tento deficit niekoľkoročného nekomentovania postupov bývalého vedenia vynahrádzajú teraz neúnavnými vystúpeniami. Ja som však pozitívne mysliaci človek, a preto verím, že aj tu zmena ťuká na dvere.
Bývalé zastupiteľstvo chcelo pred ustanovujúcim zasadaním schváli VZN o strategickom majetku. Nakoniec tento bod neprešiel. Nariadenie bolo v programe aprílového zastupiteľstva. Nakoniec o ňom poslanci nerokovali...
- Pokiaľ viem, tak na prokuratúru bol podaný podnet na prešetrenie zákonnosti v súčasnosti platného VZN o strategickom majetku. Ja sám považujem niektoré ustanovenia tohto nariadenia za protizákonné a protiústavné. Z rokovania aprílového zastupiteľstva bolo nové znenie VZN o strategickom majetku na základe odporúčania mestskej rady preto stiahnuté.
Na webe i v mestských novinách sa objavili aj reakcie exprimátora, napríklad na zrušenie seniorskych hliadok. Kto ich vlastne zrušil? Plánujete ich obnoviť?
- Postrehol som niektoré reakcie bývalého primátora, ktoré však nebudem komentovať. K problematike seniorských hliadok a ich zrušenia som sa vyjadril aj na mestskom zastupiteľstve. Seniorské hliadky som nezrušil ja, ale ukončil ich bývalý primátor v decembri 2014. Budúcnosť nám ukáže, či dôjde k ich obnove.
Aké personálne zmeny sa doposiaľ na mestskom úrade udiali a prečo? Pripravujete zmenu organizačnej štruktúry na mestskom úrade?
- Doposiaľ sa zrealizovala z hľadiska personálnych zmien len zmena funkcie prednostky mestského úradu a bol doplnený poradca pre ekonomické záležitosti. Mesto uzavrelo zmluvu o právnej pomoci s novým advokátom, ktorý zabezpečuje pre mesto právne poradenstvo. Mesto finalizuje organizačnú štruktúru mestského úradu, ktorá bude prezentovaná v blízkej dobe aj na verejnosti.