PÚCHOV. Modernizáciu železničnej trate sprevádzajú obmedzenia dopravy. Pociťujú ich aj obyvatelia mesta.
Problematický bol najmä prejazd z mesta na druhú stranu Váhu. Využívať museli obchádzkové trasy. To v súčasnosti už neplatí. Obchádzky sú pre zmenu na iných trasách.
Stĺpy premiestnili
V júli sa na sociálnej sieti objavili fotografie z nadjazdu so stĺpmi verejného osvetlenia takmer v strede chodníka. Dnes tam už nie sú. „Pôvodné osadenie stĺpov verejného osvetlenia bolo zo strany mesta pripomienkované a zo strany zhotoviteľa došlo k náprave,“ informuje Alena Vavrová z mestského úradu.
Umiestnenie stĺpov v telese chodníka pripomienkoval aj dopravný inšpektorát. „Z nášho pohľadu je po premiestnení stĺpov most bez problémov, skontrolovali sme i dopravné značenie. Samozrejme, že sú ešte stále nedorobky, keďže je v dočasnom užívaní, ale tie sa dajú počas prevádzky odstrániť,“ povedal riaditeľ okresného dopravného inšpektorátu Ľubomír Dvorský.
Chodci zatiaľ môžu využívať len pravý chodník smerom na Kočkovce. Na ľavom práce stále pokračujú.
Pôvodný termín, kedy most dajú do prevádzky, bol koniec augusta. Realizátor stavby práce urýchlil a most odovzdal do dočasného užívania minulý týždeň v pondelok nielen pre chodcov, ale aj nákladnú, osobnú a autobusovú dopravu.
Zatvorený podjazd
Otvorenie mosta obyvateľov potešilo. Prinieslo ale aj ďalšie obmedzenie. Týkajú sa podjazdu pod železničnou traťou, ktorý využívali najmä vodiči osobných áut z Kolonky do Horných Kočkoviec či Matadoru. Celý august bude uzatvorený z dôvodu rekonštrukcie. „Čo sa týka samotnej úpravy a rekonštrukcie podjazdu, bude osadená nová kovová konštrukcia (rímsa), protihluková stena zo strany od Kolonky, urobená sanácia povrchu betónu, vrátane náteru v podjazde a osadia sa taktiež protinárazové zábrany,“ doplnila informácie Vavrová.
V minulosti podjazd využívali aj prímestské autobusy. Keď SAD pred štyrmi rokmi kúpila nové vyššie autobusy, vznikol problém. Do podjazdu sa výškovo nezmestili. Situácia sa zrejme nezmení ani po rekonštrukcii, podľa Vavrovej investor o zvýšení podjazdu neuvažuje.
Zatvorená Továrenská ulica
No a keď otvoria podjazd, Púchovčanov čaká ďalšie obmedzenie, tentoraz na Továrenskej ulici, ktorá dostala riadne zabrať počas prác na železničnej trati. Opravy čakajú aj ju. „Úprava bude spočívať vo vybudovaní jednostranného chodníka v šírke 2 m, osadené bude oceľové zvodidlo a šírka vozovky upravená na dva jazdné pruhy. Samozrejme, aj zo strany od Váhu budú osadené oceľové zvodidlá a zemná krajnica. Celá komunikácia bude vystužená geomrežou z dôvodu stabilizácie svahu smerom od Váhu,“ dodáva Vavrová s tým, že investorom všetkých prác sú Železnice SR.