Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Otvorili nový železničný tunel. Prezrite si, ako trať vidí rušňovodič (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Pekne, pekne... Uz len co najmenej nehôd a nech tie trate stavaju rýchlejšie ako tempom 10 km za 2 roky
 
Hodnoť

Nechcem provokovat, ale...

 

Aj pre mňa je zvláštne, že keď dnes hocijaký amatér vie zavesiť na Youtube video z cesty vlakom, redaktorom také niečo nenapadlo. Tiež by nebolo od veci tú novú trať s tunelom a novými mostami trochu popísať, prípadne dať aj mapku. http://targetnews.sk/clanky/it...
 

 

no mojim postingom som chcel povedat nieco ine.
Na videu je prejazd 53,8 km dlhym tunelom Seikan (JP), kt. stavba v seizmicky aktivnej oblasti trvala 18 rokov.
Stavba tohoto slovenskeho 1.082 m dlheho tunela trvala 4 roky.
 

K tomu niet čo dodať,

K tomu niet čo dodať, iba, no nie sme v Japonsku. Jeho rozmach a výboje, zastavili USA len za cenu a použitia najťažšej zbrane. Aj obetavosť potrebuje krotiť. Ale výsledky v tejto doprave majú, to bezpochyby, už dávno. Peniaze máme, ale príprava viazne. "Kde je zakopaný pes?"
 

 

Ale dá sa k tomu niečo povedať ,predovšetkým to ,že máme ekonomiku zodpovedajúcu 5 miliónovému štátu naviac v stave ako nám zostala po 40 ročnom bašovaní komunistov ,v ktorom úspešne pokračovali skoro všetky doterajšie vládne garnitúry. Takže peniaze by síce boli ,ale na to aby sme šli rýchlejším tempom nemáme kapacity a to od projektantov po stavbárov a všetko čo je medzi nimi .
 

Nie je to

ani nedostatkom projektantov ani stavbarov ani vsetkeho co je medzi nimi.
Je to tym, ze na Slovensku za poslednych 14 rokov bolo potrebne z kazdej z verejnych zdrojov financovanej investicie uliat tym, co sa od nich daju zabezpecit peniaze vlastnou hlavou (ziadna investicia sa bez splnenia tejto podmienky nerealizovala).
Staci pozriet kto bol zhotovitelom tunela Diel z ktoreho su fotky a vec sa stane jasnejsia.
Firma TSS Grade bola v case 09/2012-02/2013 restrukturalizovana sposobom a la Vahostav (mali dodavatelia dostali 15% zo svojich pohladavok) a o par rokov neskor sa veselo mohla uchadzat o statne zakazky.
 

 

Vidieť ,že máš skreslené predstavy o tom ako sa stavia a koľko to vyžaduje. Dnes sa u nás nestavia len železnica ,ale je rad iných veľkých projektov a málo skutočných odborníkov na stavanie ,všetci chcete byť IT odborníkmi , chcete podnikať a neviem čo ešte a poctivú robotu jednoducho nemá kto robiť, tí čo to vedeli robiť zostarli a mnohí už nežijú ,je to aj o tom.
 

Co sa tyka Japoncov, ti maju iny HiTech

Japonci maju ine technologie ako u nas :-( Ak by v stavebnictve lepsie zarabali robotnici, majstri , stabyveduci atd. urcite by tam ostalo pracovat viac ludi. Ved po 89-tom sa takmer vsetko stavebnictvo zastavilo a znova sa muselo rozbiehat pod inymi spolocnostami, preto pracuje v tejto pblasti malo Slovakov. V IT sa urcite lepsie zaraba, asi preto je vacsi zaujem o dany odbor. Kazdeho zaujima ina praca. Napr. najmladsia generacia chce byt youtuberom alebo influencerom :-)
 

Hm

Som antikomunista, ale preco spominas 40r pod nimi, ked mame uz za sebou 30r bez nich? A vysledok ubohy...
 

 

To je jednoduché ,to že to aj naďalej pokračovalo s nimi a veľakrát škodili ešte viac.
 

...

Nebohý kamoš mi na to hovoril, že to je preto, že sme komunistov po prevrate nevešali na kandelábre. Ťapkali sme sa po pleciach, ako sme humánne zvládli prevrat a oni sú pri korytách stále, akurát si už medzi sebou nehovoria "súdruh". :-)
 

šokializmus a stavebníctvo

Asi ste za starého režimu nežili, lebo vtedy to bohužiaľ oproti dnešnému pseudokapitalizmu bežalo na podobných stavbách tak, že trebárs pri vtedajšom nedostatku stavebných kapacít ste bez "podpory" a známostí na straníckom výbore dostali termín 6 mesiacov, pri správnych konexiách 1 rok a dnes sa tvárime bombovo ("kapitalisticky", pri sústavnom memorovaní, čo všetko dokáže súkromný sektor), keď to firma po "nekonečnom tendrovaní" prisľúbi v zmluve urobiť za 3 roky. Bohužiaľ aj keď to vyzerá, že chcem adorovať "šokializmus" (komunizmus ešte u nás vtedy zďaleka nebol), nie je to tak, komunisti sú po 30 rokoch v tomto určite nevinne, fakty nepustia, stačí sa pozrieť na súčasné "svetlé zajtrajšky" a "manažérske úspechy" Valloteamu pri modernizácii električkovej trate na "karloveskej radiále".
 

?

1. V socíku som prežil podstatnú časť života.
2. Nechápem presne čo si chcel povedať.
3. Problém komunizmu bol v tom, že pokrivil hodnoty celého národa. Kradnúť je normálne a keď človek vidí, že papaláš za svoje zlodejiny nijako nezodpovedá a jeho najväčším trestom je akurát to, že ho od válova odsunú pažravejšie prasce je dosť smutné.
 

Miešanie hrušiek s jablkami

Reagoval som aj na príspevok vyššie, kde sa všetko zjednodušene váľa na "komunizmus".
Ja som prežil tiež skoro polovicu života za šokializmu. Robil som na rôznych stavbách a vždy išlo o ľudí, čo ju riadili. Zažil som aj na štátnych stavbách poriadok, prísne dodržiavanie technologickej disciplíny a netolerovanie šlendriánstva. Chodil som brigádovať na "privátne stavby" v Bratislave a okolí (obslužné práce za 20 Kčs na hodinu), kde pracovali "majstri" - diletanti najhrubšieho zrna (hlavne mali kopu rečí o zlých komunistoch, ako im bránia v ich rozlete a ako sú potrestaní, že nemôžu podnikať), stavebníci (vlastníci stavby) im za nekvalitu a fušerinu platili horibilné sumy a ešte ich vychvaľovali.

Z praktického hľadiska súčasný režim napriek technologickému pokroku v stavebníctve nič nové nepriniesol, akurát sa lehoty výstavby verejných stavieb neúmerne predĺžili.

Chcel som tým povedať, že už je od skončenia starého režimu 30 rokov a stále sa odvolávať na pozostatky komunizmu je už otrepaná fráza. Paradoxne dnešní najväčší kapitalisti sú bývalí najoddanejší komunisti (mal som tú možnosť za šokializmu v realite stretnúť a počuť takých bardov pravice ako sú Miky Dzurinda - rád na otváraní bežeckých pretekov recitoval básne o rodnej strane a súdruhovi Leninovi, a taktiež sa v životopise nepochválil, že tesne pred 17. 11.1989 mu schválili ako kandidátovi vstup do rodnej strany, bohužiaľ už nestihol vstúpiť). SZMácky tlčhuba z VŠE Ivan Niktoš sa tiež rád predvádzal (dnes to možno zvádza fakt, že chcel zapôsobiť na mladé študentky v škole), a takto by sa dalo detailne zmapovať viacerých dnešných najzanietenejších nepriateľov "komunizmu"....

S tým deformovaním hodnôt je to rovnaké aj dnes, kde momentálne nesú "zástavu pokroku" samé morálne autority. Daňoví a pozemkoví podvodníci, zberatelia ľahkých žien, "ľahké ženy" (celebrity), .... Dnes sa akurát čistá zlodejina a rozhadzovanie verejných peňazí nazve obvykle cudzojazyčným slovom a zrazu je všetko v poriadku. Ani šokializmus a ani súčasný režim nám obyvateľstvo nevymenil a do popredia sa vždy budú tlačiť tí istí ľudia.
 

 

Tu máš niečo o tom
 

Japonci su ini majstri na zeleznici

Japonci jazdia rychlostou 240 km/hod. uz od roku 1964. Technologicky su uplne v inej dimenzii, tento tunel aj mmohe ine narocne stavby to dokazuju.
 


Už ste čítali?