Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Podjazd už mali otvoriť, stále je neprejazdný

Koncom júla sľúbili železnice, že do polovice októbra opravia podjazd v Ilave. Práce začali, podjazd je však stále neprejazdný. Ľuďom uzávera naďalej komplikuje život.

Podjazd je stále zatvorený. Pekné slnečné dni sa skončili. Stihnú práce do konca októbra?Podjazd je stále zatvorený. Pekné slnečné dni sa skončili. Stihnú práce do konca októbra? (Zdroj: Bernadetta Pitoňáková)

ILAVA. Podjazd v Ilave stavali v rámci rekonštrukcie železničnej trate z eurofondov. Investorom boli Železnice Slovenskej republiky. Stavba slúži asi štyri roky. Podjazd sa nepoužíval dlho a začali sa objavovať problémy s vodou.

Pri dažďoch sa hromadila v podjazde. Tento rok už bol zaplavený vždy aj po slabých zrážkach tak, že autá cez cestu neprešli. Neplnil svoj účel. Nakoniec ho celkom uzavreli, lebo nebol bezpečný. Koncom júla sľúbili železnice opravu, ktorú mali ukončiť v polovici októbra. Podjazd je však stále zatvorený.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako je to s termínom?

Pôvodne avizovaný termín ukončenia prác na podjazde v Ilave železnice nedodržali. „Avizovaný predpoklad ukončenia prác, teda 12 týždňov, vychádzal z odhadov možných porúch na odvodňovacom systéme podjazdu. Došlo však k zisteniu ďalších, nepredpokladaných chýb,“ reagovala na nedodržanie sľúbených termínov Martina Pavliková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.

Prečítajte si tiež: Obchádzku nevyznačili,väčšina áut sa otáča Čítajte 

Dodala, že avizovaný termín ukončenia všetkých prác je najneskôr do konca októbra. „Na dennej báze komunikujeme so zhotoviteľom, aby bol tento termín skrátený v maximálnej možnej miere,“ uviedla ešte Pavliková.

Už majú obavy

Prednosta mestského úradu Ľubomír Turcer hovorí, že na oprave podjazdu v Ilave už železnice pracujú, čo je dobre. Pôvodný harmonogram však nedodržali. „Máme už obavy, či dodržia aj prísľub, že do konca októbra bude podjazd prejazdný,“ hovorí Turcer.

Skryť Vypnúť reklamu

Dodal, že zanedbaním údržby v podjazde došlo k poškodeniu vozovky, drenážneho systému, čerpadiel a vpustí. „Teraz všetko opravujú. Zanedbaním došlo k takému rapídnemu poškodeniu podjazdu, že náklady sú niekoľkonásobne vyššie, ako keby dali včas opraviť čerpadlá,“ hovorí Turcer.

Prečítajte si tiež: Riešenie pri havárii v podjazde viazne Čítajte 

Kilometre navyše, horšia doprava

Ľuďom vznikajú straty. Musia jazdiť kilometre navyše a nie je ich málo. „Na Sihoť, kde vedie podjazd, sa chodí štyri kilometre navyše, ak nie viac,“ hovorí Turcer. Problémy sú aj s autobusovou dopravou.

Ak nestihnú železnice opraviť podjazd ani do konca októbra, nemá samospráva kompetencie. „Môžeme len žiadať, sťažovať sa a prosiť,“ vysvetľuje prednosta. Reakcie, ktoré prišli zo štátnych inštitúcií, nič neriešia. Mesto písalo aj na generálnu prokuratúru či ministerstvo dopravy. „Len potvrdzujú, že sme v práve,“ dodal Turcer.

Skryť Vypnúť reklamu

V Ilave majú šťastie, že v súčasnosti je dlhodobo pekné počasie. Nevedia si predstaviť, čo by sa dialo, keby bol týždeň i viac intenzívny dážď. „Aj to čo by urobili, by mohlo vyjsť nazmar. Museli by zase odčerpávať vodu a všetko by sa ešte viac predražilo.“

Od tohto týždňa však hlásia meteorológovia dážď.

Prečítajte si tiež: Podjazd je už pri slabom daždi pod vodou Čítajte 

Zvýšené náklady dopravcu

Ľubomír Šatka, vedúci prevádzkarne SAD Trenčín v Ilave, hovorí že najviac problémov majú pre zatvorený podjazd ich cestujúci, čo ich mrzí. „Neobsluhujme štandardne zastávku pri železničnej stanici, iba vybranými spojmi v špičkových časoch. Kvôli žiakom aj cestujúcim do práce,“ spresňuje Šatka.

Pred niekoľkými týždňami už avizoval dopravný podnik zvýšené náklady. To však bol čas prázdnin. Teraz ešte narástli. „Od septembra sme museli zvýšiť obsluhu. Teraz je to navyše asi 4-tisíc eur za dva mesiace.“

Objednávateľom dopravy je samosprávny kraj, ten hradí aj straty. Od železníc ich dopravca vymáhať nebude.

Prečítajte si tiež: Podjazd z eurofondov je v havarijnom stave. Obrátili sa aj na prokuratúru Čítajte 

Dopravca zatiaľ stále nevie, kedy bude podjazd oficiálne spojazdnený. „Musíme to však vedieť dopredu, aspoň týždeň, aby sme vedeli pripraviť cestovné poriadky. Je to pre nás sťažená situácia,“ vysvetľuje Šatka.

Reakcie ľudí

„Stále nič. Šoféri majú naozaj radosť, vám poviem,“ skonštatovala stav ilavského podjazdu Mária Hírešová. Dodala, že je to hanba. „Všetkých na stoličkách. Sme z toho nešťastní. V podjazde kopec vody celé leto a hrozný zápach,“ povedala s tým, že ľudia nič nezavinili a majú zvýšené náklady, nepohodlie. „Šoféri by si mali žiadať za zbytočne najazdené kilometre náhradu.“

Prečítajte si tiež: Dom sa stal postrachom Čítajte 

Milan Fatura chodieva na Sihoť aj desaťkrát denne. Na bicykli. Hovorí, že ľudia v Ilave na stavbu nadávajú. „Robili to hádam odborníci a chyba sa môže stať. Keď to však zistili, mali rýchlo spraviť nápravu. Ja si ale myslím, že zanedbali niečo hlavne tí, čo stavbu financovali,“ hovorí pán Fatura. Na všetko nakoniec doplatia ľudia. „Všetko musia zaplatiť. Vždy. V daniach. Čo si pomôžeme,“ dodáva pán Milan. Je zvedavý, ako bude slúžiť podjazd po oprave.

Uzavretý podjazd najviac komplikuje život vodičom. „Chodím sem často a je to hrozné. Strašne to spomaľuje. Kolóny bývajú až po Prejtu od kruhových objazdov, ktoré sú v Ilave,“ opisuje situáciu Jakub Šatka. Na otázku, či verí prísľubu na opravu do konca októbra, sa len zasmial. „Ťažko povedať,“ dodal. Horšie vraj bude, ak prídu dažde. „Potom tu máme zase plaváreň.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 785
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 148
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 780
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 727
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 239
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 735
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 075
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 104
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 079
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 975
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Železnice Slovenskej republiky

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Vlaky

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Bude FK Dubnica prepúšťať? Švec: Prišli sme o vyše 150-tisíc

Exkluzívny pohľad do vnútra dubnického futbalu.

Peter Švec pózuje s Marekom Kuzmom, jedným z lídrov Dubnice, ktorí ostali aj po minulej sezóne.

Po diaľnici uháňal rýchlosťou 207 kilometrov za hodinu, zinkasoval 800-eurovú pokutu

Trenčianski diaľniční policajti dnes popoludní namerali na diaľnici D1 v katastri mesta Ilava 43-ročného vodiča osobného motorového vozidla, ktorý prekročil maximálnu povolenú

ilustračné foto

DÔLEŽITÉ: Ak máte príznaky Covid - 19, k lekárovi nechoďte osobne

Obvodní lekári v okrese Považská Bystrica žiadajú pacientov, aby preventívne konzultovali svoj zdravotný stav telefonicky.

ilustračné foto

Ambulantní lekári žiadajú lepšie informácie

Zväz ambulantných lekárov vyzval ministerstvo zdravotníctva, aby zjednotili pravidlá a informovali verejnosť.

ilustračná foto

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Už ste čítali?